Τετάρτη, 12 Οκτωβρίου 2011

ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΥΨΗΛΕΣ ΤΙΜΕΣ ΣΤΑ ΚΤΕΟ ΔΙΚΥΚΛΩΝ

Σε κάποιες περιφέρειες της Ελλάδας έχουν ήδη ξεκινήσει οι έλεγχοι τεχνικού ελέγχου μοτοσυκλετών, ενώ στις υπόλοιπες αναμένεται η αδειοδότηση των κατάλληλων ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Δημόσια ΚΤΕΟ δεν έχουν αδειοδοτηθεί και ούτε προβλέπεται να γίνει κάτι τέτοιο άμεσα.
Οι έλεγχοι έχουν ήδη ξεκινήσει από τα τέλη Ιανουαρίου στην Κόρινθο, ενώ και σε άλλες Περιφέρειες της χώρας οι μοτοσικλετιστές κλήθηκαν ή πρόκειται να κληθούν σύντομα (π.χ. στα Χανιά Οκτώβριος 2011). Η διαδικασία που έχει καθυστερήσει σε μεγάλο βαθμό την πανελλαδική ισχύ του μέτρου είναι η αδειοδότηση από το κράτος. Συγκεκριμένα, οι αιτήσεις που έχει δεχθεί η αρμόδια υπηρεσία από ιδιωτικά ΚΤΕΟ που έχουν προσαρμόσει τον εξοπλισμό τους και για τον έλεγχο δικύκλων είναι πολλές και η έγκρισή τους καθυστερεί. Η ενεργοποίηση του νόμου για την έκδοση κάρτας ελέγχου θορύβου για την ώρα βρίσκεται στην "κατάψυξη".
Παρά το γεγονός ότι ήδη έχουν αδειοδοτηθεί και λειτουργούν κανονικά κάποια ΚΤΕΟ σε ολόκληρη τη χώρα, ο αριθμός τους είναι μικρός και δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της κάθε Περιφέρειας. Για το λόγο αυτό, οι ιδιοκτήτες που έχουν προσκληθεί για τεχνικό έλεγχο είναι λίγοι, σε περιοχές που διαθέτουν ιδιωτικά ΚΤΕΟ με την απαραίτητη άδεια.
Θυμίζουμε ότι ο τεχνικός έλεγχος θα είναι υποχρεωτικός για όλα τα δίκυκλα άνω των 50 κ.εκ. (σε αυτά έως 50 κ.εκ. επικρατεί χάος, καθώς οι αρμόδιοι φορείς αδυνατούν να συνεννοηθούν για τα στοιχεία των ιδιοκτητών), από τη στιγμή που η Περιφέρεια προχωρήσει σε πρόσκληση. Οι μετρήσιμοι έλεγχοι που θα γίνονται στο δίκυκλο θα αφορούν τομείς όπως ο θόρυβος, οι εκπεμπόμενοι ρύποι, τα φρένα και τα , οι υπόλοιποι έλεγχοι θα είναι οπτικοί και η διαδικασία θα διαρκεί περίπου μισή ώρα.
Μετά από έρευνα που κάναμε για το τι ισχύει με τα ΚΤΕΟ δικύκλων καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η κατάσταση βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει η σωστή και ολοκληρωμένη ενημέρωση. Για την ώρα πληροφορηθήκαμε ότι δεν ισχύουν τα πρόστιμα εκπρόθεσμης προσέλευσης μέχρι να εκδοθεί η σχετική ΚΥΑ.
Παρόλα αυτά δημιουργεί άσχημη εντύπωση η ελεύθερη τιμολόγηση με αποτέλεσμα οι τιμές, δεν υπάρχουν ακόμα πουθενά αναρτημένοι τιμοκατάλογοι στο διαδίκτυο, των ΚΤΕΟ να έχουν ξεφύγει από τις αρχικές ανακοινώσεις και από τις προτάσεις που είχαν κατατεθεί από εμάς και άλλους φορείς τις μοτοσυκλέτας. Είχαμε προτείνει κόστος υπηρεσίας κάτω από 20€ ενώ οι εκτιμήσεις του υπουργείου ήταν ότι δε θα ξεπερνούσε τα 30€, τελικά από την έρευνα που κάναμε καταλήξαμε ότι το κόστος ξεπερνά τα 35€!!!
Η έλλειψη ανταγωνισμού δημιουργεί αύξηση στις τιμές εις βάρος των καταναλωτών για άλλη μια φορά. Αυτό συμβαίνει διότι δεν υπάρχει ούτε προβλέπεται να ιδρυθεί δημόσιο ΚΤΕΟ και ο μικρός αριθμός ΙΚΤΕΟ ανά περιφέρεια δεν ωφελεί τον ανταγωνισμό.
Καλούμε τους μοτοσυκλετιστές όσο δεν εκδίδεται απόφαση προστίμου να αγνοήσουν τις προσκλήσεις των ΚΤΕΟ και να αρνηθούν να πληρώσουν τα υπέρογκα ποσά που τους ζητούν οι εταιρείες ΙΚΤΕΟ. Προσοχή όμως, διότι τυπικά, αν και δεν έχουμε πληροφορίες ότι έχει αρχίζει να εφαρμόζεται, η τροχαία έχει δικαίωμα επιβολής προστίμου το οποίο ανέρχεται στα 400€! Πιθανώς η αύξηση των αδειών σε νέα ΚΤΕΟ να αυξήσει και τον ανταγωνισμό και να υπάρξει μείωση στις τιμές. Επίσης, οι περιφέρειες πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους, να αφήσουν κατά μέρους τις οικονομοτεχνικές μελέτες και τα μικροσυμφέροντα και να δημιουργήσουν γραμμές ΚΤΕΟ για μοτοσυκλέτες έτσι ώστε να βοηθήσουν στην αύξηση του ανταγωνισμού για να μείνουν χαμηλά οι τιμές προς όφελός μας.

1 σχόλιο:

tsig είπε...

Στην επαρχία υπάρχει και με 25 ευρώ.
Πάντως αν κάποιος βρει φθηνό ΚΤΕΟ μπορεί να το δημοσιεύσει στην σελίδα
KTEO