Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2011

ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΣΗ ΣΕ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Νέα δεδομένα στην επί πολλούς μήνες «παγωμένη» αγορά αυτοκινήτου, αλλά και στον τρόπο κυκλοφορίας των οχημάτων στο Λεκανοπέδιο και τη Θεσσαλονίκη, δημιουργούν οι αποφάσεις για άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στις δύο αυτές περιοχές, που είναι και οι πλέον επιβαρυμένες από πλευράς ατμοσφαιρικών ρύπων στη χώρα.
Το ΥΠΕΚΑ απάντησε, χθες, στις πρώτες αντιδράσεις που σημειώθηκαν αναφορικά με το θέμα, με υποσχέσεις για θέσπιση συμπληρωματικών μέτρων για τη μείωση της εκπομπής ρύπων και μικροσωματιδίων, καθώς και για την εφαρμογή του «πράσινου δακτυλίου» στην πρωτεύουσα.
Επί του πρακτέου, η αλλαγή, σε κάθε περίπτωση, είναι πολύ σημαντική για τα επαγγελματικά οχήματα, που έχουν ανάγκη την αυξημένη ροπή ενός κινητήρα του είδους και διανύουν και πολλά χιλιόμετρα το χρόνο. Για τα επιβατικά αποκτά σημασία σε λίγα οχήματα μεγάλου βάρους και κυβισμού και φυσικά για όσους διανύουν πολλά χιλιόμετρα, σίγουρα πάνω από 20.000 το χρόνο.
Το ζητούμενο, τώρα, όπως τονίζουν παράγοντες της αγοράς και περιβαλλοντικοί φορείς, είναι να ενταθούν οι έλεγχοι καυσαερίων για να μην πολλαπλασιαστεί το φαινόμενο της εκπομπής σωματιδίου καπνού, που παρατηρείται, σήμερα, σε ταξί και λεωφορεία.

Το νέο πλαίσιο
Πιο αναλυτικά, με τροπολογία που ψηφίστηκε αργά προχθές το απόγευμα, από την Ολομέλεια της Βουλής νομοθετήθηκε η άμεση άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στις δύο μεγαλουπόλεις.
Το ΥΠΕΚΑ υποστήριξε πως βασίστηκε σε τεκμηριωμένες μελέτες και η απόφαση ελήφθη με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και την ουσιαστική προστασία του περιβάλλοντος. Τα επιπλέον μέτρα που εξετάζονται σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία περιλαμβάνουν την εντατικοποίηση των ελέγχων της ποιότητας των καυσίμων, την εισαγωγή ηλεκτρονικών συστημάτων παρακολούθησης της διακίνησης των καυσίμων για να αντιμετωπιστεί η λαθρεμπορία και η νοθεία των καυσίμων και τον περιορισμό της κυκλοφορίας των πλέον ρυπογόνων οχημάτων.
Στο πλαίσιο αυτό ετοιμάζεται σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης, που αφορά στη μετεξέλιξη του ισχύοντος δακτυλίου σε «πράσινο δακτύλιο», με τα εξής βασικά χαρακτηριστικά:
- Για τα οχήματα κάτω των 2,2 τόνων (όλα αφορούν στο μικρό δακτύλιο):
Α. Κυκλοφορία όλων των οχημάτων, ανεξαρτήτως τεχνολογίας, εντός του μικρού δακτυλίου ελεύθερα, εφόσον είναι τεχνολογίας Euro V ή μεταγενέστερης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km. Το ίδιο ισχύει και για τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα.
Β. Κυκλοφορία εντός του δακτυλίου των οχημάτων με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας προ του 1990 μόνο τις μέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος.
Γ. Κίνηση των οχημάτων που δεν εμπίπτουν σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες εντός του μικρού δακτυλίου με το σημερινό εκ περιτροπής σύστημα «μονών - ζυγών».
- Απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων έως 12 τόνους, ημερομηνίας πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992, στο μεγάλο δακτύλιο.
- Απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 12 τόνων, ημερομηνίας πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992, στην Αττική, πλην των Εθνικών Οδών Αθηνών-Λαμίας και Αθηνών-Κορίνθου, της Αττικής Οδού και των κύριων οδών πρόσβασης στα λιμάνια του Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας.
Τα οχήματα που θα κυκλοφορούν ελεύθερα θα λαμβάνουν ειδικό πράσινο σήμα. Προτεινόμενη ημερομηνία ισχύος της ρύθμισης είναι η 1 Μαΐου 2012.

Δεν υπάρχουν σχόλια: