Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΝΩΣΕΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΜΕ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ

Αναρτούμε αποσπάσματα από την καταγραφή της συνάντησης που έκανε η Ένωση Καταναλωτών Ροδόπης:

"Πραγματοποιήθηκε η Συνάντηση Ενώσεων Καταναλωτών με το Υφυπουργό Εργασίας και κοινωνικής ασφάλισης Γιάννη Κουτσούκο και το Γενικό Γραμματέα καταναλωτή Δημήτρη Σπυράκο.
Η συνάντηση έγινε 29 /11/2011 στο κτίριο του Υπουργείου Ανάπτυξης στην Πλ. Κάνιγγος από τις 10.00 το πρωί έως αργά το απόγευμα 8.30 μ.μ.
Ήταν μια γόνιμη, απαραίτητη και παραγωγική συνάντηση, αντηλλάγησαν απόψεις και εμπειρίες από όλες της ενώσεις καταναλωτών, εντοπίσθηκαν τα προβλήματα στην λειτουργία του ν.3869/10.

Τα Θέματα που συζητήθηκαν ήταν:
1. Εφαρμογή του νόμου 3869/10 για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά.
2. Σχέδιο νόμου για την ασφαλιστική αγορά και την προστασία των καταναλωτών από αθέμιτες εισπρακτικές μεθόδους.
3. Δράσεις για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.
4. Άσκηση εποπτείας της τήρησης της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή, και μεταφορά της γραμμής καταγγελιών το 1520 στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.
5. Ενίσχυση σχεδίων δράσεων των ενώσεων καταναλωτών και συμμετοχή τους σε προγράμματα ΕΣΠΑ.

Φύγαμε σοφότεροι από αυτήν την συνάντηση:
α. στην ανάγκη κοινών δράσεων από τις ενώσεις ώστε να αντιμετωπισθούν τα μεγάλα προβλήματα των πολιτών και μαζί με την τοπική αυτοδιοίκηση.
β. στην παράταση της αναστολής των πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας που λήγει στις 31/12/2011 τουλάχιστον για ακόμα ένα χρόνο.
γ. στην ανάγκη οι επιτροπές φιλικού διακανονισμού να λειτουργούν οργανωμένα και στελεχωμένα στις έδρες των Περιφερειακών ενοτήτων,
δ. να κοινοποιούνται στα Μ.Μ.Ε. οι αθέμιτες και εκβιαστικές πράξεις των Τραπεζών προς τους πολίτες δανειολήπτες,
ε. να υπάρξει δυνατότητα και από τις ενώσεις να παρέχουν με εξειδικευμένους επιστήμονες ψυχολογική στήριξη σε ανθρώπους που το έχουν ανάγκη και είναι πολλοί αυτοί.,
στ. στο να κοπεί ο ομφάλιος λώρος της πολιτείας με τις ενώσεις μέσω των ...επιχορηγήσεων και να θεσμοθετηθούν πόροι που θα συνδέονται με αντικειμενικά κριτήρια, ανάλογα με τις δράσεις ή με ποσοστό επί των προστίμων ή ανάλογα των ενεργών μελών, ή τον πληθυσμό και την έκταση που καλύπτουν κ.λ.π.
ζ. στο ότι ο Εθελοντισμός καλός είναι, αλλά δεν θα πρέπει να απενοχοποιεί την πολιτεία από τις συνταγματικές υποχρεώσεις της και τα περιμένει όλα από τον εθελοντισμό.
η. στο πως μέσα από τις αυξανόμενες ανάγκες των πολιτών, πληθαίνει σιγά-σιγά ο κόσμος που προστρέχει για ενημέρωση και στήριξη στις καταναλωτικές οργανώσεις και βέβαια και στην Ένωσή μας.
θ. Να συνεχίσουμε αυτό τον αγώνα, για ενημέρωση των καταναλωτών και με δράσεις που θα έχουν αποτέλεσμα τόσο για την ποιότητα των αγαθών και υπηρεσιών όσο και για τις τιμές αλλά και τις αθέμιτες συναλλακτικές πρακτικές ιδιωτικών και δημοσίων φορέων.

Συνάντηση του Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης με τις Ενώσεις καταναλωτών
29.11.2011
...
Οι αιτήσεις που έχουν κατατεθεί μέχρι σήμερα ξεπερνούν τις 7.500 αιτήσεις, ενώ έχουν εκδοθεί περισσότερες από 200 αποφάσεις που δέχονται αντίστοιχες αιτήσεις των οφειλετών.
Συμπλήρωσε επίσης ότι σε συνεργασία με το υπουργείο Δικαιοσύνης ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για τη στελέχωση των Ειρηνοδικείων με στόχο τον περιορισμό του χρόνου έκδοσης αποφάσεων και την τήρηση του εξαμήνου . Περαιτέρω ανέφερε ότι το Υπουργείο Εργασίας προωθεί ρύθμιση για την παράταση της αναστολής των πλειστηριασμών, ενώ επεξεργάζεται πρόταση για τη ρύθμιση οφειλών των ευαίσθητων κατηγοριών οφειλετών, όπως ανέργων, που αντιμετωπίζουν πρόσκαιρη αδυναμία στην εξυπηρέτηση των οφειλών τους.
Περαιτέρω, ο κ. Κουτσούκος αναφέρθηκε στις νομοθετικές πρωτοβουλίες που ολοκληρώνονται από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, επισημαίνοντας ότι θα δοθεί προτεραιότητα στην προώθηση των ρυθμίσεων που αφορούν την ενδυνάμωση της προστασίας των καταναλωτών. Τούτο προκειμένου να διευκολυνθεί η άμεση συγκρότηση των επιτροπών φιλικού διακανονισμού, του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτών αλλά και θέματα που συνδέονται άμεσα με την ενίσχυση και την αποτελεσματικότητα των διοικητικών οργάνων εποπτείας της προστασίας των καταναλωτών.
...
Ενημέρωσε για τη μεταφορά του κέντρου ενημέρωσης καταναλωτών, της τηλεφωνικής γραμμής 1520, της οποίας η λειτουργία είχε ανατεθεί από το 2007 σε ιδιωτική εταιρεία. Η γραμμή αυτή λειτουργεί πλέον στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, εξοικονομώντας για το δημόσιο ετήσιες δαπάνες ύψους 200.000 ευρώ. Η γραμμή αυτή λειτουργεί με κατάλληλο λογισμικό που επιτρέπει την καταγραφή των ερωτημάτων και των καταγγελιών με συγκεκριμένη ταξινόμηση που διευκολύνει την επεξεργασία τους από τις υπηρεσίες της ΓΓΚ και απλοποιεί την ενημέρωση των καταναλωτών για την πορεία των υποθέσεών τους.
Περαιτέρω, συζητήθηκαν δράσεις για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.
...
Ο Υφυπουργός ανακοίνωσε θα ακολουθήσει πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη δημιουργία ενός φορέα συγκριτικών δοκιμών προϊόντων και υπηρεσιών που θα ενισχύσει την ικανότητα των καταναλωτών να συγκρίνουν και να επιλέγουν.
...
Στόχος του είναι η κινητοποίηση των πολιτών με σκοπό να πιέσουν για τη μείωση των τιμών στην αγορά μέσα από τη δράση τους. Οι καταναλωτές θα καταχωρούν μόνοι τους σε ειδικό και εύχρηστο λογισμικό τις τιμές ή προσφορές των προϊόντων που συναντούν στην αγορά. Με τον τρόπο αυτό έχουμε μία άμεση και ελεγχόμενη από τους ίδιους αποτύπωση της κατάστασης της αγοράς. Η εφαρμογή θα παρέχει δυνατότητες αναζήτησης τιμών είτε ανά κατηγορία προϊόντος, είτε ανά περιοχή (σε διάφορες επιλογές αποστάσεων). Απαραίτητος είναι ο συντονισμός όλων των ελεγκτικών μηχανισμών σε επίπεδο περιφέρειας για το δυνατό καλύτερο αποτέλεσμα προς όφελος των καταναλωτών.
...
Στη διάρκεια της ολοήμερης συζήτησης οι Ενώσεις Καταναλωτών από την πλευρά τους κατέθεσαν απόψεις, προβληματισμούς και προτάσεις στο σύνολο των θεμάτων που αναπτύχθηκαν και έλαβαν τη διαβεβαίωση της ταχύτερης διεκπεραίωσης των θεμάτων τους και της επεξεργασίας των προτάσεων τους από τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή."

Δεν υπάρχουν σχόλια: