Κυριακή 11 Μαρτίου 2012

ΜΕΙΩΣΗ Ι.Χ., ΑΥΞΗΣΗ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ!!!

Μείωση των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην αγορά, αλλά και των ασφαλισμένων οχημάτων, αύξηση των εικονικών και των στημένων ζημιών, πλαστά σήματα, μειώσεις στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων, αλλά και περικοπές στις καλύψεις από τους κατόχους, είναι τα φαινόμενα που κυριαρχούν στην αγορά και ευνοούνται από την οικονομική κρίση. Στοιχεία από τις εταιρείες κατεβάζουν τον στόλο των αυτοκινήτων που ήταν ασφαλισμένα στο τέλος του 2011 κάτω από τα 5 εκατομμύρια, από 5,3 το 2010 και 5,4 εκατομμύρια το 2009. Η αιτία θα πρέπει να αναζητηθεί στο φαινόμενο παράδοσης των πινακίδων που επέλεξαν αρκετοί κάτοχοι αυτοκινήτων, αδυνατώντας να ανταποκριθούν στα βάρη που δημιουργεί η συντήρηση ενός οχήματος. Σύμφωνα με τα στοιχεία, περίπου 400.000 κάτοχοι παρέδωσαν τις πινακίδες των οχημάτων τους την τελευταία διετία, ενώ δεν λείπουν και εκείνοι που δεν ασφάλισαν το αυτοκίνητό τους, εντείνοντας το φαινόμενο των ανασφάλιστων, που δημιουργεί σοβαρές κοινωνικές επιπτώσεις σε περίπτωση ενός σοβαρού ατυχήματος. Τα στοιχεία της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών αποκαλύπτουν ότι για πρώτη φορά έπειτα από αρκετά χρόνια, τα ασφάλιστρα στον κλάδο αστικής ευθύνης αυτοκινήτου μειώθηκαν το 2011 κατά 3,5%, ενώ στο 20% περίπου φθάνει η μείωση των συμπληρωματικών καλύψεων στον κλάδο αυτοκινήτου. Πρόκειται για τις μη υποχρεωτικές καλύψεις, όπως την ασφάλιση από κλοπή, από φωτιά, τρομοκρατικές ενέργειες, καιρικά φαινόμενα κλπ., που συνοδεύουν την ασφάλιση και οι οποίες αντιπροσωπεύουν το ένα πέμπτο των συνολικών ασφαλίστρων κάθε χρόνο.

Τα τιμολόγια
Ο περιορισμός των αντοχών των ελληνικών νοικοκυριών υποχρεώνει τις ασφαλιστικές στον επανασχεδιασμό της τιμολογιακής τους πολιτικής για το 2012 και είναι χαρακτηριστικό ότι η πλειοψηφία των εταιρειών ακολουθεί πολιτική συγκράτησης των τιμών ή ακόμα και μειώσεων στα επίσημα τιμολόγια (ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑΜΕ ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΗΣ ΣΤΙΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ, ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ Η ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΗΤΑΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 10%). Την τάση αυτή ευνοεί ο περιορισμός των ζημιών που καταγράφεται λόγω της μειωμένης χρήσης του αυτοκινήτου, συμπαρασύροντας για πρώτη φορά έπειτα από αρκετά χρόνια σε κερδοφόρα χρήση τον κλάδο. Η ισορροπία στον κλάδο της αστικής ευθύνης αυτοκινήτου παραμένει, ωστόσο, εύθραυστη, καθώς η αύξηση των ορίων ασφάλισης για σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές, που εφαρμόζεται προοδευτικά σε τρία στάδια, ενδέχεται να οδηγήσει σε εκτίναξη των ζημιών τα προσεχή χρόνια. Η νέα αύξηση, που γίνεται σε εφαρμογή σχετικής κοινοτικής οδηγίας, είναι προγραμματισμένη για τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, αλλά τα αποτελέσματα θα φανούν με την εκδίκαση των αγωγών για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων με βάση τα νέα όρια, που απαιτούν χρόνο, με δεδομένο τις καθυστερήσεις στην ελληνική Δικαιοσύνη. Την ίδια στιγμή η αγορά κατακλύζεται από πλαστές εκχωρήσεις, δηλαδή περιστατικά που γίνονται από ανασφάλιστα αυτοκίνητα και τα οποία μεταφέρονται στη συνέχεια στις εταιρείες για να αποζημιωθούν. Το φαινόμενο αυτό προϋποθέτει τη συνεργασία ασφαλιστών που συμφωνούν με τους πελάτες στη σύναψη της ασφάλισης αμέσως μετά το συμβάν, δηλώνοντας παράλληλα ετεροχρονισμένα το ατύχημα, έτσι ώστε να εμφανίζονται ότι ήταν ήδη ασφαλισμένοι κατά τον χρόνο που έλαβε χώρα το περιστατικό. Στοιχεία από τις εταιρείες αποκαλύπτουν ότι το ποσοστό ζημιών εμφανίζεται υπερδιπλάσιο κατά τον πρώτο μήνα ασφάλισης ενός αυτοκινήτου, επιβεβαιώνοντας ότι η ασφάλιση επιστρατεύθηκε μεταγενέστερα σε μια προσπάθεια για αποζημίωση.

Σήματα «μαϊμούδες»
Οι στημένες ζημίες ή ακόμα και η πλαστογράφηση σημάτων αποτελούν επίσης μια συνήθη πρακτική των επιτηδείων, που εκμεταλλεύονται τη συγκυρία στην προσπάθειά τους να εξαπατήσουν τις εταιρείες. Το φαινόμενο των στημένων ζημιών προϋποθέτει συνήθως την εμπλοκή αρκετών προσώπων, σε αντίθεση με τα πλαστά σήματα που μπορεί να προωθηθούν από ένα συγκεκριμένο συνεργάτη, ο οποίος στη συνέχεια τα προωθεί απευθείας είτε σε πελάτες είτε σε άλλους συνεργάτες. Η δομή οργάνωσης της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, που πολλές μορφές λειτουργεί μέσα από γραφεία συνεργατών που ονομάζονται δένδρα, κάνει δύσκολο τον εντοπισμό του υπαιτίου.

Πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, Της Ευγενιας Τζωρτζη

Δεν υπάρχουν σχόλια: