Δευτέρα 2 Ιουλίου 2012

ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ=ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΑ;

"Στη λογική της εξίσωσης «λιγότερα χιλιόμετρα - φθηνότερα ασφάλιστρα» προσανατολίζονται οι ασφαλιστικές εταιρείες, σε ένα μοντέλο εξατομικευμένης τιμολόγησης. Η πολιτική αυτή επιβραβεύει οδηγούς που κάνουν περιορισμένη χρήση του αυτοκινήτου τους εν αντιθέσει με όσους κάνουν περισσότερες διαδρομές και έχουν αυξημένη έκθεση στον κίνδυνο.
Τις σημαντικές εκπτώσεις ασφαλίστρων έχει επιτρέψει η μείωση του κόστους ζημιών που καταγράφηκε το 2011.
Παράλληλα, εκτός από την ηλικία του οδηγού και το επάγγελμα, θα λαμβάνονται υπόψη τα χρόνια κατοχής της άδειας οδήγησης, η ηλικία του οχήματος, η ζώνη τιμολόγησης και ο τόπος μόνιμης κατοικίας του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου."
Δηλαδή, θα τιμωρείται όποιος αναγκάζεται να διανύσει πολλά χιλιόμετρα ετησίως, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο τρόπος και οι δρόμοι που χρησιμοποιεί. Για να το κάνουμε πιο συγκεκριμένο δίνουμε δύο παραδείγματα:
1. Ένα όχημα διανύει 100 χιλ. την ημέρα μέσα από την Αττική Οδό και ένα άλλο 50χιλ. μέσα στο κέντρο της Αθήνας. Ποιο όχημα είναι πιο επιρρεπή στα τροχαία, αυτό που κινείται στον πιο ασφαλή δρόμο της Ελλάδας ή αυτό που κινείται μέσα στο οδικό δίκτυο με το μεγαλύτερο "μπάχαλο";
2. Ένα όχημα διανύει πολλά χιλιόμετρα την ημέρα και ένα άλλο το χρησιμοποιούμε για βόλτα και κόντρες (!) κάθε Κυριακή. Ποιο όχημα είναι πιο επιρρεπή στα τροχαία, αυτό που κινείται καθημερινά μέσα στα όρια του ΚΟΚ ή αυτό που κινείται ελάχιστα αλλά η ορθή χρήση του είναι αμφισβητήσιμη;
Η ΜΟΤΕΚ εκφράζει με αυτό τον τρόπο την δυσανασχέτησή της για τέτοιου είδους τιμολογιακές πολιτικές από τις ασφαλιστικές εταιρείες και με τα δύο αυτά απλά παραδείγματα προσπαθεί να προβληματίσει τους ιθύνοντες νους.

1 σχόλιο:

piou piou είπε...

Καταρχήν δεν μου φαίνεται εντελώς παράλογο το σκεπτικό να πληρώνεις βάσει της χρήσης. Ειδικά τώρα που έχουμε συσσωρεύσει οχήματα επειδή κανείς δεν θα τα αγόραζε και θέλουμε να τα κυκλοφορούμε που και που, αντί να καταθέτουμε πινακίδες. Αλλά με ποιά μέθοδο θα υπολογίζονταν τα χλμ.; Με κοντέρ, GPS, όσφρηση δακτύλων; Δεν μπορώ να φανταστώ κάτι που θα δούλευε...Αυτό που πιστεύω ότι είναι πιο δίκαιο είναι να ασφαλίζεται ο οδηγός για ό,τι όχημα οδηγάει, όπως νομίζω έκανε κάποτε η ΕΛΠΑ.