Την Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2010, πραγματοποιήθηκε το 5ο Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτή και Αγοράς (ΕΣΚΑ) στην Αίθουσα Εκδηλώσεων (Κέντρο Τύπου) της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας- Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης .
Στην συνεδρίαση συμμετείχαν οι κ.κ. Λούκα Κατσέλη,Υπουργός Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ,Στέφανος Κομνηνός, Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Δημήτριος Σπυράκος, Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή.
Στην αρχή της συνεδρίασης έγινε παρουσίαση του Παρατηρητηρίου Τιμών ως εργαλείο σύγκρισης και ελέγχου των τιμών.
Τα σημαντικότερα σημεία της συνεδρίασης τα οποία αφορούν ιδιαιτέρως εμάς τους μοτοσυκλετιστές ως καταναλωτές και τα οποία δεν δημοσιοποιήθηκαν ήταν τα παρακάτω που έγιναν παραδεκτά διά στόματος Υπουργού:
1. Οι Κυρώσεις δεν αρκούν να υπάρχουν σε Νόμους αλλά πρέπει και να εφαρμόζονται.
2. Η πολύπλοκη Νομοθεσία αποτελεί εμπόδιο στην εύρυθμη λειτουργία του Κράτους και στην επιβολή των ποινών.
Παρέμβαση ΜΟΤ.Ε.Κ.
Υπάρχουν περιπτώσεις εφαρμογής αθέμιτων εμπορικών πρακτικών από επαγγελματίες όπου μέχρι να εφαρμοσθεί η κύρωση το πρόβλημα είτε έχει επιλυθεί είτε ο καταναλωτής έχει κουραστεί και ανακαλεί την καταγγελία του εγκαταλείποντας τη θέληση του για τιμωρία του ασυνείδητου επαγγελματία. Ουσιαστικά ο επαγγελματίας εκμεταλλεύεται την πολύπλοκη Νομοθεσία και τους αργούς χρόνους εφαρμογής της και συνεχίζει τις αθέμιτες πρακτικές του χωρίς άμεσες συνέπειες από τη Δικαιοσύνη ή την Πολιτεία.
3. Υπάρχει σημαντική έλλειψη μηχανογράφησης των Δημοσίων Υπηρεσιών
Παρέμβαση ΜΟΤ.Ε.Κ.
Είναι έντονο το πρόβλημα στο δικό μας χώρο καθώς δεν υπάρχει κεντρική καταχώρηση των καταγγελιών με αποτέλεσμα την ίδια καταγγελία να διαχειρίζονται ένας έως τέσσερις φορείς πχ. ΜΟΤ.Ε.Κ. και Γενική Γραμματεία Καταναλωτή με αποτέλεσμα τη σπατάλη χρόνου και χρήματος αμφότερα.
4. Είναι απαραίτητη η συμμετοχή και σύμπραξη των ίδιων των καταναλωτών και των καταναλωτικών ενώσεων για την αποτελεσματική εποπτεία της αγοράς.
Παρέμβαση ΜΟΤ.Ε.Κ.
Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό από την Πολιτεία ότι οι Ενώσεις Καταναλωτών στελεχώνονται από εθελοντές οι οποίοι διαθέτουν το ελάχιστο περίσσευμα του χρόνου τους στο να προσφέρουν ότι μπορούν στην Ένωση τους. Είναι δύσκολο να ζητούμε τη διάθεση χρόνου από τους πολίτες για την εποπτεία της αγοράς, μπορούμε όμως να βοηθήσουμε ως ΜΟΤ.Ε.Κ. στην εκπαίδευση της καταναλωτικής συνείδησης των πολιτών ώστε να λειτουργούν και να καταναλώνουν υπεύθυνα.
Οι παρεμβάσεις για τη ΜΟΤ.Ε.Κ. πραγματοποιήθηκαν από την Πρόεδρο τής, κα Κατερίνα Ριζοπούλου, βρήκαν σύμφωνη την πλειοψηφία των υπολοίπων ενώσεων καταναλωτών ενώ οι αρμόδιοι φορείς της Πολιτείας δεσμεύθηκαν ότι θα τις λάβουν υπόψη τους και θα προχωρήσουν στις οφειλόμενες ενέργειες.
Για περισσότερες πληροφορίες http://www.ypoian.gr/?p=507