Παρασκευή 31 Αυγούστου 2012

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΑ ΚΤΕΟ

Απαξιωμένος παραμένει ο θεσμός των ΚΤΕΟ στην Ελλάδα ενώ τους τελευταίους μήνες τα πράγματα δείχνουν πως έχουν κυριολεκτικά εκτροχιαστεί με περισσότερα από 2,5 εκατ. οχήματα να διαφεύγουν από τον τακτικό τεχνικό έλεγχο. Ωστόσο, πέραν των τεράστιων κοινωνικών προβλημάτων που δημιουργούν τα οχήματα «καρμανιόλες» που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους το κράτος χάνει από τα ΚΤΕΟ περισσότερα από 310 εκατ. ευρώ που προέρχονται από τον ΦΠΑ, από Τέλη υπέρ του Δημοσίου, κ. λπ. 
Στα παραπάνω ποσά δεν συμπεριλαμβάνονται δημόσια έσοδα που μπορεί να προκύψουν από τη φορολογία των ιδιωτικών ΚΤΕΟ από τις ασφαλιστικές εισφορές όσο και για τις επιχειρήσεις συντήρησης και επισκευής οχημάτων. 
Παράλληλα σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ιδιωτικών ΚΤΕΟ καταγγέλει την πλημμελή άσκηση καθηκόντων των αρμόδιων υπηρεσιών της Τροχαίας. Ειδικότερα σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της Αστυνομίας τα τέσσερα τελευταία χρόνια σημειώθηκαν περίπου 2,5 εκατ. τροχαίες παραβάσεις εκ των οποίων μόλις οι 114. 000 (4,6% επί του συνόλου) αφορούσαν σε ελλειπή τεχνικό έλεγχο τη στιγμή που κυκλοφορούν περισσότερα από 2,5 εκατ. οχήματα χωρίς ΚΤΕΟ. Αν λοιπόν η Τροχαία δεν διενεργούσε πλημμελείς ελέγχους τα έσοδα του κράτους από τις παραβάσεις για ΚΤΕΟ θα ανέρχονταν σε 1 δισ. ευρώ καθώς η κάθε κλήση στοιχίζει 400 ευρώ!
Επίσης εξαιτίας της πολύ μικρής προσέλευσης ιδιοκτητών οχημάτων από τα ΚΤΕΟ οι επιχειρήσεις του κλάδου αναγκάζονται να προβούν σε αθρόες απολύσεις προσωπικού ενώ κάποιες απειλούνται με χρεοκοπία. 
Φόροι
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι συζητήσεις μεταξύ φορέων και κυβερνητικών στελεχών για την αναδιαμόρφωση του φορολογικού πλαισίου που διέπει την αγορά αυτοκινήτου και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την αλλαγή ή κατάργηση του Τέλους Ταξινόμησης, την κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας, την αναπροσαρμογή των τεκμηρίων αλλά και την αλλαγή των Τελών Κυκλοφορίας. 
Τα κυβερνητικά στελέχη κατανοούν το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στην αγορά αυτοκινήτου και το Φθινόπωρο θα έχουν καταλήξει σε ένα σταθερό φορολογικό πλαίσιο για το αυτοκίνητο ώστε να τονωθούν τα κρατικά έσοδα αλλά και να «σωθούν» όσες επιχειρήσεις έχουν απομείνει στον κλάδο. Πάντως, δεν έλειψαν και τα ευτράπελα στις συναντήσεις καθώς κυβερνητικό στέλεχος πρότεινε την επιβολή Τελών Κυκλοφορίας στα οχήματα που εκπέμπουν κάτω από 100 γραμμ. CO2 ώστε να εισπραχθούν περίπου 2,5 εκατ. ευρώ αλλά αρχικά δεν έγινε δεκτή από κανέναν. 
Πηγή: «ΗτΣ»

Δεν υπάρχουν σχόλια: