Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2012

ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Ο Α' ΚΥΚΛΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία και για πρώτη φορά ο κύκλος των μαθημάτων ασφαλούς οδήγησης για μοτοσυκλετιστές που διοργανώθηκε στην Αθήνα (13-14/10/2012) με πρωτοβουλία της ΜΟΤΕΚ από το Ελληνικό Ινστιτούτο Μοτοσυκλέτας «ΜΟΤΟΘΕΣΙΣ» της ΜΟΤΟΕ.


Οι τρεις εισηγητές του Ινστιτούτου, κ. Θ. Κακαδιάρης, Παναγιώτης Κασαπίδης, Ευάγγελος Λεμονίδης, και οι οκτώ εκπαιδευόμενοι συνεργάστηκαν άψογα και έτσι ένα επίπονο Σαββατοκύριακο μας άφησε τις καλύτερες μνήμες και γνώσεις.

Όλοι μας αποκτήσαμε νέες γνώσεις και απομυθοποιήσαμε λανθασμένες τακτικές οδήγησης που ενστικτωδώς ή από λάθος συμβουλές τρίτων είχαμε αποκτήσει. Αυτές οι νέες γνώσεις ήρθαν να καλύψουν τα κενά σε ένα παζλ εμπειριών και ικανοτήτων, που συνεχώς πρέπει να μεγαλώνει και να βελτιώνεται, εάν θέλουμε να μειώσουμε τις πιθανότητες ατυχήματος και να μπορούμε να χαιρόμαστε την οδήγηση κάθε μέρα περισσότερο.
Το Σάββατο είχαμε μια πλήρη ημέρα με θεωρητικό και κυρίως πρακτικό μέρος σε καθημερινούς δρόμους σε ένα μικτό οδικό περιβάλλον. Αναλυτικά στο θεωρητικό μέρος παρουσιάστηκαν τα θέμα:

1. ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΑΝΑΒΑΤΗ

Στην ελληνική πραγματικότητα τίποτα δεν είναι δεδομένο. Είναι μια καλή εισαγωγή για να διαπιστώσουν οι εκπαιδευόμενοι κατά πόσο προσεγγίζουν τις απαιτήσεις της εκπαίδευσης. Μαθήματα ασφαλούς οδήγησης + συνειδητοποιημένοι αναβάτες = εκπαιδευτική επιτυχία, το αντίθετο δεν μπορεί να αποτελέσει συνταγή επιτυχίας.

2. ΤΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Εδώ το βασικό μέρος του θεωρητικού μαθήματος περιλάμβανε τις βασικές έννοιες της Παρατήρηση, της Πληροφορίας, του Κινδύνου και της Αξιολόγησής του.
Η αναγνώριση και η εκτίμηση των βασικών κινδύνων που μας περιτριγυρίζουν κατά την οδήγηση είναι ουσιαστικό στοιχείο στην λήψη αποφάσεων που κάνουν την οδήγησής μας ασφαλέστερη.
Έχοντας αναπτύξει αυτές τις δεξιότητες μπορούμε να κινούμαστε βρισκόμενοι πάντα στην σωστή θέση, με την σωστή ταχύτητα κίνησης και τη σωστή σχέση μετάδοσης ώστε να προσπεράσουμε κάθε πιθανό κίνδυνο.
Την ίδια μέρα, διανύσαμε σε ομάδες των τριών μοτοσυκλετιστών μια διαδρομή πάνω από 50 χιλιόμετρα (με την επιστροφή μαζί) με σκοπό να δουν οι Παρατηρητές Εκπαίδευσης του Ινστιτούτου τον ιδιαίτερο τρόπο οδήγησης του καθενός μέσα και έξω από την πόλη. Στη συνέχεια ακολούθησαν εξατομικευμένες παρατηρήσεις και ο καθένας μας προσπάθησε να εφαρμόσει τις οδηγίες που δόθηκαν με σκοπό την ανακάλυψη ενός πιο ασφαλούς, πιο ξεκούραστου και πιο ευχάριστου τρόπου οδήγησης.
Επιστρέφοντας στα Γραφεία της ΜΟΤΕΚ παρουσιάστηκε το θέμα Η ΕΝΔΥΣΗ ΤΟΥ ΑΝΑΒΑΤΗ επειδή αν και γνωρίζουμε πολλά γύρω από αυτό το θέμα,πάντα υπάρχουν μικρά μυστικά που δεν μάθαμε ή γνώσεις που έχουμε παρεξηγήσει ή μπερδέψει. Η ασφάλεια μας και η αντιμετώπιση των καιρικών συνθηκών επιτυγχάνεται μέσω της κατάλληλης ένδυσης ανάλογα με τις καιρικές, κυκλοφοριακές κτλ συνθήκες. Η κατάλληλη ένδυση μας παρέχει μια συνεχόμενη προστασία και έτσι μειώνει την πιθανότητα ατυχημάτων.
Ακολούθησε η προβολή εκπαιδευτικής ταινίας. Μέσα από αυτή τη ταινία είδαμε την πρακτική, επιτυχημένη εφαρμογή όλων των γνώσεων ασφαλούς οδήγησης.

Την Κυριακή ξεκινήσαμε πιο ώριμοι και γεμάτοι για να λύσουμε όλες τις απορίες της προηγούμενης ημέρας και να συνεχίσουμε το υπόλοιπο θεωρητικό και πρακτικό μέρος. Παρουσιάστηκαν τα χρήσιμα θέματα:

1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΚΟΚ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΟ ΑΤΥΧΗΜΑ
Εδώ μας παρέχονται γνώσεις που σε άλλες χώρες θεωρούνται δεδομένες. Επειδή, στην Ελλάδα όλα γίνονται με τον τρόπο τους, μένουμε πολλές φορές άναυδοι με γνώσεις που νομίζαμε ότι γνωρίζουμε αλλά τελικά ούτε που τις είχαμε ακούσει, διότι απλά σε εμάς δεν "έτυχε" και φυσικά δεν γεννηθήκαμε όλοι δικηγόροι!

2. Ο ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ
Ξεκινάμε με τη μοτοσυκλέτα μας, ενώ έχουμε μάθει τόσα χρήσιμα πράγματα νωρίτερα και ένα καρφί στο ελαστικό την προηγούμενη ημέρα μπορεί να μας οδηγήσει στο ατύχημα. Ο καθημερινός έλεγχος πριν την εκκίνηση είναι βασικός πριν την εκκίνηση με την μοτοσυκλέτα μας. Και θα πει κάποιος, αυτή τη δουλειά θα κάνουμε κάθε μέρα; Η διάρκεια του ελέγχου όταν γίνει συνήθεια διαρκεί το πολύ 5', είναι πολύς ο χρόνος αυτός για την ασφάλειά μας;

3. ΤΟ ΣΗΚΩΜΑ ΤΗΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ
Τι κάνουμε αν η μοτοσυκλέτα μας βρίσκεται για οποιονδήποτε λόγο πεσμένη; Αν έχουμε μόνο ελαφρές υλικές ζημιές και μπορούμε να συνεχίσουμε, είναι κρίμα ειδικά στην περίπτωση βαριάς μοτοσυκλέτας και όταν δεν έχουμε άλλη βοήθεια, να ανακαλύψουμε ότι δεν μπορούμε να συνεχίσουμε την διαδρομή μας επειδή αδυνατούμε να την σηκώσουμε. Υπάρχουν τρόποι σε κάθε περίπτωση να ξεπεραστεί ακόμα και αυτό το εμπόδιο!

Επίσης είδαμε –εκτός από θεωρητικά- και στην πράξη τον τεχνικό έλεγχο της μοτοσυκλέτας πριν την εκκίνηση μιας καθημερινής διαδρομής ή μιας βόλτας του Σαββατοκύριακου.
Ακολούθησε πρακτική επίδειξη των τρόπων με τους οποίους σηκώνουμε μια πεσμένη μοτοσυκλέτα οποιοδήποτε μεγέθους!

Ακολούθησε η προβολή μιας ταινίας όπου μια καθημερινή βόλτα εξελίσεται σε επίκεντρο προβληματισμού...

Εγινε συζήτηση για την ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ με σκοπό τη βελτίωση της εκπαίδευσης. Πιστεύουμε ότι κάθε φορά ο επόμενος κύκλος μαθημάτων μπορεί να είναι ακόμα καλύτερος!

Ευχαριστούμε όλους όσους έλαβαν μέρος στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα τους εκπαιδευτές που δεν έδειξαν σε κανένα σημείο της εκπαίδευσης κούραση, πίεση από τον χρόνο και θέλησαν να μας λύσουν όσες απορίες απλές ή πολύπλοκες είχαμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: